onsdag den 7. december 2011

Cowboy, indianer og hest

... er nok det mest geniale 1 1/2 minuts tv - EVER! Længe leve Ramasjang, som jeg, før Datteren, kun så når de sov, fordi jeg synes børnetv generelt er pisseirriterende. Men nej, det er overhovedet ikke! Fx er der førnævnte, som er hylende morsomt, Hr. Skæg er jo heller ikke helt tabt bag alfabetttoget, Hulter til Bulter er helt alright (pige er konstant sejere end dreng, dreng latterliggøres = glad feminist) og Adrian og Bendix er ...nåhja...suuuuuuper geeenialt ;-D (selvom Mormor synes det er uhyggeligt fordi der er en grøn mand med og en arrig abe, "Det er en orm, mor, og en abe"...).

MEN...ingen træer vokser ind i himlen, som man siger (hvilket forøvrigt er enormt ærgeligt!), og den anden dag så jeg den mest skod agtige del af en skod agtig serie på Ramasjang. Jeg tror det er den der hedder Victorious, men jeg er ikke sikker, for jeg ser faktisk INTET fra start til slut længere (udover Cowboy, indianer og hest). I klippet ser man en hel masse unge, en broget skare - meget virkelighedstro, være...som unge er. Og unge er jo simpelthen så trælse. Sorry til de unge, hvis der er nogen! Men jeg blev så ÅRH af at se det. Hvad blev der af de moraliserende serier for unge, hvor de unge blev spillet af 30-35 årige voksne?! Jeg vil have Beverly Hills TILBAGE!! Jeg vil have serier hvor de unge lærer, at alkohol og sex fører direkte i helvede, at lektier og forældre er det nye sort - serier hvor man ligger søvnløs om natten, hvis man glemte at aflevere en opgave i skolen. SGU! Jeg gider ikke se på unge der er præcis som unge er med alt hvad dertil hører af virkeligt dårligt sprog (og jeg taler ikke om mange bandeord, for...æhm...jeg bander temmelig meget selv, jeg taler om sætninger der ikke giver mening, ord der bruges forkert osv osv), virkelig arrogant opførsel (for det er jo seeeeeeeejt...eller!) eller virkelig dårlig tøjstil.

Datteren får ikke lov at se den serie, det er fuldkommen udelukket! Hun kan se Cowboy, indianer og hest til hun bliver 50 og jeg dør og hun kan flytte for sig selv (eller blive boende, jeg er jo død alligevel).

BASTA - blev der sagt. nåh!

Se selv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar