søndag den 18. december 2011

Biokemi - eller ikke

Når en streg bliver til en ikke-streg - og så til en streg igen.

Så bliver man ærligt talt en anelse frustreret. lørdag morgen var der overhovedet ikke noget at rafle om, der VAR ingen streg og der er ikke kommet nogen streg på den test siden jeg tog den klokken kvart i fem om morgenen.

Efter en eftermiddag med massiv kvalme (ligesom de andre dage) og en masse tanker om, at HCG vel for dælen ikke kan falde uden at graviditeten forlader min krop, og jeg blødte jo overhovedet ikke, bestemte Fysikeren sig for at købe endnu en pakke tests og jeg tog en med 2 timer gammelt tis omkring klokken 15 (dvs, jeg havde sidst tisset klokken 13 og normalt skal man jo bruge morgenurin eller urin der har "ligget i blæren" i minimum 5 timer).
KLAR skyggestreg. Eller ikke skyggestreg, men KLAR svag streg.

Så forbød Fysikeren mig alkohol - selvom jeg må indrømme, at jeg then and there havde virkelig meget lyst til at drikke mig helt i hegnet!

omkring klokken 19 havde jeg en blødning i forbindelse med...afføring (sorry). altså fra skeden. Så jeg satte mig og TUDEDE. Jeg var helt færdig og kunne bare slet ikke holde det ud eller holde hovedet højt længere.

Og så kom der ikke mere blod. Før her til eftermiddag, hvor der igen kom et skvæt og ikke mere. Nu er der igen lige kommet et skvæt i forbindelse med afføring. Jeg har haft kvalme hele eftermiddagen igen i dag og jeg har bare lyst til at SKRIGE!

Imorgen ringer jeg til Doktor Ines og får en snak med hende, hun ved godt hele vores historie og hun ved, at jeg skal scannes tidligt, så vi kan udelukke graviditet udenfor livmoderen. Men hun skal jo af gode grunde lige selv bekræfte graviditeten før hun sender mig til scanning. De kan jo ikke se så meget endnu og der skal måske en garvet scanner-person til, for at de kan se det som Randi fra fertilitetsklinikken kunne se sidst, nemlig at min livmoder opfører sig som den skal ved en normal graviditet, hvilket hun kunne se da jeg var 4+5 ved sidste graviditet. I dag er jeg - ifølge egen udregning, 4+3 og så kan man jo altså ikke se noget foster eller noget som helst før om en uge eller to. Så egentlig vil jeg bare gerne følges med blodprøver lige nu. Stiger HCG'en og har det en passende værdi i forhold til, at jeg er normal gravid.

Jeg føler mig så uendeligt træt lige nu. jeg orker virkelig ikke det her, jeg orker ikke potentielt at skulle gå henover julen og nytåret og ikke vide hvad fanden der sker inde i min krop. En blødning er jo ikke nødvendigvis enden på noget, jeg har blødt i begge de to tidligere graviditeter uden det havde noget som helst at gøre med deres meget forskellige udfald.

Det er åbenbart bare noget jeg kan - bløde i tide og utide. Juhu! eller....


1 kommentar:

  1. Ja, du ved jo selv hvad hjerterne på din væg betød - men jeg var nødt til at camouflere det lidt jo :D Da vi gik i seng den anden aften sagde jeg til Jørn: "du ved godt Trine, ikk'år!? Altså Sols mor? (jo jo, så var manden med!) Hun er måske gravid!!!"
    "Ej hvor godt - det sker da ellers ikke lige for dem?" (de kender mænds begejstring - den kan af og til føles meget mindre end jeg reelt tror den er..! Og nej, det sker jo ellers ikke bare for Jer, og han har spurgt et par gange siden, om jeg vidste mere..

    Jeg tror på du er gravid Trine, ellers havde du fået helt almindelige blødninger by now! Jeg HÅBER at det sidder som det skal (ægget that is) og at det bliver der!! <3 I fortjener det mere end nogle andre jeg kan komme i tanke om!!

    SvarSlet