tirsdag den 28. februar 2012

Rødt chok! - med et twist af sommer

Jeg er igang med forårsdrømmende...jeg ser en lille lyshåret - OKAY rødhåret, hun er rødhåret! - pige storme omkring i højt græs med mælkebøtteringe på fingrene, fehår der virvler blidt i sommervinden, latter der bryder skovstilheden. Jeg ser en kat der slanger sig mellem maguritter, forsøger at fange sommerfugle, jagter mus, løber i fuldt firspring gennem haven og op i æbletræet krone. Jeg ser en mor, der er lang og slank og solbrun og meget glad, en far der allerede har stablet vinteren brænde, beskåret alle træer, slået græsplænen....Nåh okay, man kan ikke få det hele!
Men en lille rødtop i min have og en lykkelig sommerkat er også ganske meget mere end jeg nogensinde havde turdet håbe på.

Med til alle forårsdrømmene hører forårsshopping og det er faktisk ikke udelukkende lutter morskab at shoppe længere, for jeg er blevet nærrig og sur og ubestemmelig. Jeg googler og googler igen, jeg finder een ting og så finder jeg en anden. Jeg måler pigebarnets fod og jeg måler skoens sål og jeg sukker og tænker, at dem der står bag det her børneshoppingfrenzy godt nok har regnet den godt ud, for jeg er både købt og solgt hele vejen og ender også med at lægge ligeså mange penge i deres kasseapperater som jeg pre-mor svor, at jeg aldrig nogensinde ville gøre.

Nu er jeg svært glad for brun og rød når det gælder sko og overtøj til børn, der er sådan lidt "børnetime fra 80'erne" over de farver (uden at jeg kan uddybe det nærmere, det er der bare). Vinteren var i dén grad brun, burne støvler, brun flyverdragt - dog rød anorak. Så lad Foråret komme i RØDT, siger jeg! - okay, det sir jeg lidt fordi jeg har fundet alt det her og det er rødt og det er FEDT :-D




og sommertwisteren...wildcardet...tøseskoene, som jeg nok desværre bare må eje. Eller Datteren må....høhø. Nok ikke med lyserøde snørrebånd, nok med lysegule eller støvet grønne (og hvorfor sidder jeg og bruger min energi og mit hjernepotentiale på at finde den helt rigtige farve snørrebånd til disse sko? De kommer til at være sorte af mudder efter første runde i haven alligevel...god! jeg er i med begge ben!)

Men de er fa'me fine, altså ;)



1 kommentar:

  1. Vildt lækre ting!
    Og de blomstrede sko er da bare de lækreste!!!

    Må altså lige "slå et slag" for See Kai Run!!!
    De har de lækreste sko i de blødeste skind og til en pris man kan betale... på filabel.dk har de ofte helt vilde tilbud på de sko...
    Og det er IKKE fordi jeg sælger See Kai Run eller arbejder på Filabel :D Det er simpelthen bare fordi de sko er lækre!!!

    SvarSlet