onsdag den 8. februar 2012

Nogle dage sutter røv

Nogle gange vågner man og alting er skævt på en eller anden måde. Man gør ondt, men ikke for alvor. Smerten er nærmere end stor, grå, tung sky der omfavner een end det er svien i hjertekulen. Man kan ikke rigtig sætte en finger på det, man ved bare, at noget ... sutter røv.
Så ved jeg godt, at når man er blogforfatter, så skal man egentlig bruge pladsen på at beskrive de her dage med lange, fine ord, imponere med sine metaforer for dumme dage, forklare/fortælle/forme disse dage med ord så de bliver poetiske og tungsindige - og ikke bare sige, at de sutter røv. Men nu er det bare sådan, at nogle dage er så ubestemmeligt rådne, at man ikke kan beskrive dem, man ved bare, at man vågner om morgenen og håber at dagen går hurtigt. Og de gør de dage aldrig, de strækker sig som dovne katte og varer helt fra potespids til halespids og hvis du har set en ganske udstrakt kat, fx i en solstribe i en vindueskarm, så ved du, at der kan være overraskende langt mellem de to.
Sådan en dag har jeg haft i dag. Datteren har set Fifi og Blomsterbørnene sammenlagt 2 1/5 time i dag. Og hele Hr. Skægs alfabetsangindeks. Hun har ikke engang fået frokost, bare den ene nybagte bolle efter den anden, krydret med en stang rød peberfrugt i ny og næ. Og da Fysikeren kom hjem, fik hun en appelsin til deling.
Og jeg har været ugidelig ud i det latterlige og jeg har fået det endnu dårligere af hele tiden at sige "du er en dååååårlig mor, en dårligdårligdårlig mor!".

Nogle dage sutter ganske enkelt røv!

Men når man har en Datter og en Fysiker, så har man også små solskinsstriber der bryder gennem den der rådne, grå sky. Fx havde vi en enorm hyggelig formiddag, Datteren og jeg, hvor vi bagte boller (jeg forsøgte at få hende til at ælte dem, men ak og ve, Datteren er ligeså ræd for bolledej som jeg er, så jeg måtte selv forme dem) og legede med opvasken og vand og ting man kunne plaske med i vasken. Vi har også netop haft en genial halv time, hvor hun fandt på, at tage et stykke tøj over hovedet så hun ikke kunne se og derefter forsøge at finde rundt i stuen - hvilket resulterede i, at hun gik ind i Rokkefåret 1 gang, ind i sofabordet 1 gang og ind i væggen 4 gange. Og hun syntes det var MÆGTIGT :-D
Og Fysikkeren...tjoe, han kørte fra arbejdet vitterligt det sekund han fik fri, bestilte alle sæsoner af Gilmore Girls hjem og henter (når Datteren er puttet) aftensmad hos Kinamanden.

Man er heldig, hvis man kan sutte røv en hel dag og alligevel sidde klokken syv om aftenen uden en dårlig smag i munden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar