torsdag den 10. maj 2012

Op mæ hår'ed!

Jeg er faktisk ikke den store frisør. Det er total mega løgn, for jeg ELSKER at klippe i hår. Så meget, at jeg gav mig selv en page - da mit hår nåede mig til rumpen. Og så meget, at Fysikeren ved, at hvis jeg er virkelig bundrådden, så kan han altid tilbyde mig, at klippe hans hår. Det er da også mig og kun mig der klipper alles hår herhjemme.
Men håropsætning...det dur jeg ikke til. Jeg har ingen fornemmelse for hår, jeg aner ikke hvor man skal starte eller slutte eller hvordan andet end hårelastikker fungerer. Jeg kan selvfølgelig godt sætte en hestehale...og jeg kan også lave en helt basic fletning. Men resten er ukendt land for mig. nu er det jo bare sådan, at jeg er Mor og jeg synes ligesom det er en færdighed en Mor bør eje - altså at kunne sætte hår på fantasifulde måder, der giver fri plads til leg og udspasning  når man er barn. For man må gerne have langt hår når man er lille, det skal bare ikke hænge og dingle ned i legesager, legepladser eller leg.
Heldigvis for mig, byder youtube på MEGET andet end musikvideoer, tegnefilm og gags, der er tutorials er nærmest alting (opdagede jeg dengang jeg skulle lære at bruge en slynge til Datteren). Efter en times youtubing, så jeg således ud:






2 kommentarer:

  1. Jamen det er jo nærmest som herhjemme...
    Jeg klipper alles hår, incl. mit eget... gider ikke bruge TIMER i en frisørstol og høre på en eller anden knævrende frisør...

    Nå ja og så det der med at sætte hår...
    Det hedder fletning, hestehale eller løst...
    Kan dog lige driste mig til at give Liva et par rottehaler ind imellem, men længere rækker min fantasi ikke... havde slet ikke overvejet youtube!

    SvarSlet