tirsdag den 13. marts 2012

Forårsløjer

Når vejret er sådan her:


Så får jeg kriller i hele kroppen! Når jeg har kriller, kommer jeg til at tro på, at jeg virkelig er kreativ, at jeg virkelig kan alt muligt og det bare er fordi jeg normalt sætter mig med en bog, og ikke med noget strikketøj, at vi ikke er indhyllet i uldsweatre herhjemme. Med andre ord, så glemmer jeg, at jeg er en vaskeægte kreativitetsspasser...
Mens Fysikeren gik med Datteren ned og handle, satte jeg mig for, at begynde at skære en masse fine påskevinduesuroer til hele familien og alle vennerne. Nej, hvor ville folk bare blive glade, når de fik vores fine gækkebrev, hvor ville Datteren indkassere mange påskeæg (som jeg kunne æde) og hvor ville folk bare være imponerede over mig - ikke blot er jeg intellektuel, jeg er også SÅ kreativ! Det fuldendte menneske!!
Først skal man jo tegne sådan nogle sataner af. Så jeg sad og tegnede på madpapir. Så skal sådan nogle sataner tegnes over på det de skal skæres af, så vende madpapir og tegne det hele op igen omvendt. 
Dér havde jeg allerede rimelig ondt i hænderne, den ene holdt krampagtigt fast i blyanten, den anden på madpapiret, så det ikke rykkede sig.
Så til skærearbejdet. Og nej, jeg har ikke de fancy instrumenter man normalt bruger til den her slags, jeg havde købt en stak billige orange hobbyknive i Tigeren og brugte vores store spækbræt. 
Halvanden time tog det mig, fra start til slut - og jeg har mistet følelsen i spidsen af min skærepegefinger og i min fastholdelsesarm føles det som om, der er blevet smeltet jern ind i mit håndled. 
Så hvis du lige nåede at sidde og tænke "aj, hvor jeg glæder mig til der kommer påskepost fra skoven", så kan jeg godt sige med det samme don't hold your breath!! Der er blevet skåret een og det er det der blir skåret herhjemme! Hvad jeg skal gøre med alt det andet pap, aner jeg ikke. Måske jeg bare skulle sende pap og skabelon til folk?! Det er da næsten det samme...

Men se nu hvor fint det alligevel blev:


Nu kan jeg, med relativ god samvittighed, sætte mig i sofaen med min bog og nyde mit mesterværk (selvfølgelig hænger det ud mod vejen, så alle forbipasserende kan narres til at tro, at herinde bor det intellektuelle kreative geni).




4 kommentarer:

  1. JEG synes det er fint! Jeg vil egentlig kalde mig selv rimelig veludstyret hvad angår kreative værktøjer (og generelt tilbehør og materialer) og jeg bruger engangshobbyknive... fra TIGER, Silvan, Jem & Fix... whatever!! Det er de bedste! Hver gang jeg fornemmer kniven er det mindste sløv knækker jeg en stribe af, så jeg får et nyt skarpt blad. Og nu til det allerbedste krea-fif jeg nogensinde har fået (eller okay, men sådan næsten...) Brug en glasplade som skæreunderlag. Jeg har bare pillet glasset ud af en skiferamme af en art, tapet alle kanterne så de ikke river/skærer og voila - verdens bedste skæreunderlag!
    Så jeg ser frem til at modtage noget påskepost af en art! <3 ;)

    SvarSlet
  2. Åhh Trine :D Hahahaha fantastisk!!!
    Hvor HAR du fundet det fine mønster?
    Jeg har planer om... inden længe... at gå igang med sådan en uro-agtig ting her... det kan du også bruge karton til
    http://shimandsons.typepad.com/.a/6a00d834529fce69e200e553e2cef88833-pi

    SvarSlet
  3. Hahaha - et af dine bedste indlæg til dato - jeg frydede mig (- fordi jeg inderst inde VED at det er mig om en uge og jeg vil ende med at superHADE det lortepap)! Pissegodt, Trine!!!

    SvarSlet
  4. Spækbrættet virker faktisk ret godt, det er bare den der hobbykniv, der er ond! det har nu ikke afholdt mig fra, at forsøge mig igen i dag - dog med et andet mønster. Det blev også ret fint, men igen...jeg sidder her og kigger på den nye ting og tænker "been there, done that" :-/
    Mønsteret er fra et hæfte der fulgte med Hendes Verden, som min mor købte, da de var hernede i februar :-D

    SvarSlet