torsdag den 8. marts 2012

Bogudsalg!


I dag var en af de dage, hvor Fysikeren skulle undervise fra 12-13:30 og solen skinnede fra morgenstunden og jeg vidste der var bogudsalg, så vi besluttede med det samme vi slog øjnene op, at Afsted skulle vi!!
Datteren og jeg kørte med Fysikeren til gymnasiet, gik de 40 minutter ned til Svendborg gågade i høj sol og fuglefløjt. Da vi nåede Arnold Busck, hev jeg min meget omfattende seddel frem og vi gik - nåhja hverken kronologisk eller alfabetisk men dog! til værks :)
Datteren er helt med på det der med bøger. Hun sad i barnevognen og mine stakke blev højere og højere foran hende og hun slog meget alvorligt op i hver bog (næsten), læste et par sider højt eller studerede et billede og besluttede så, om bogen var værd at hive med hjem eller ej. Den mest geniale lille bogudsalgshjælper nogensinde :-D
Efter to boghandler og en tur i H&M, hvor vi fandt et par røde fløjlsbukser til Datteren, og et sindssygt godt køb i Stereo Studio, hvor vi fik en dobbelt cd med 90'er Hits, sad vi og ventede på Fysikeren, for man må ikke have vogne med ind i Tigeren. Efter en mandarinhaps og en lang stirren på 3 unge piger, der sad ved siden af os på bænken, tog Datteren en af sine nye bøger, vendte den på hovedet, slog op på bagerste side og læste MEGET højt højt for alle omkring os. Jeg var pavestolt! Min Datter kan læse!! Nåhja, så var der ikke nogen tekst på bagerste side, og bogen var på hovedet, men...hun har FANGET den! She gets it!!!

Her et billede af fangsten. Jeg fik også lidt James Joyce og dansk lyrik i Genbrugeren til sølle 4 kr ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar